HÄNDELSEN

Ni kanske vill veta vad det var som hände mig första kvällen på landet mitt i sjön. Okej, alla som jag känner vet om det nu typ, haha, men ni andra som läser kanske vill veta (om det är några andra).
Iaf.. Jag och sara bestämde oss för att ro ut med vår lilla roddbåt på landet och kolla läget ,och vi tog med oss båda hundarna. Och man vet ju hur leo är, en 2 årig nyfiken hund som inte är rädd för nåt typ, tror att han e en tuffing :P men han e bara en liten hund.
Så vi rodde ut och snackade lite och så diskuterade vi om hur vi skulle reagera om Leo halkade ner i vattnet, för vi såg att han va jättennyfiken och så.. jag ba: jag skulle lätt ha hoppat i och tagit upp han i båten.
Sen nån sekund efter så hör jag ett plums bakom mig och då ser jag Leo under vatten ytan & jag får typ panik å ba slänger mig i vattnet. Asså jag är medveten om att hundar kan siimma, är ingen idiot, haha, men det såg jätteläskigt ut när han kom under ytan, usch. Så där hoppade jag i med: stora mjukisbrallor, 2 linnen, en tjocktröja, regnjacka och ett par jäkligt tunga gummistövlar. När jag tog upp Leo i nackskinnet kände jag att jag höll på å sjunka av alla dessa kläder. Jag orkade inte hålla upp mig själv så jag sprakade av mig gummistövlarna och sen blev det betydligt lättare & då kunde jag ta mig upp på båten, eller jag tog upp min hund först, haha, tänker mer på min hund än mig själv :P
När jag hoppade i vattnet såg mamma det från huset  och hon snackade med min brorsa i telefon, hon ba: men vafan nu, denice hoppade i vattnet efter Leo, jag måste gå, hejdå! haha snacka om att douglas blev rädd.
Och juste, sara höll på å garva ihjäl sig på båten, haha, och jag ba: ro hitåt , för båten åkte längre och längre ifrån oss.. så ror hon åt fel håll, haha, men sen kom hon fram =)
Tur att mina gummistövlar var för stora för annars vettefan om jag hade orkat, tur tur tur.

Det var min lilla story av det hela, en minnesvärd händelse , hihi.

Ha en fin kväll allihop , Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0